از سویا به عنوان سوخت جت استفاده کنید

سویا از خانواده سبزیجات نخود (حبوبات) است و هزاران سال است که جزء اصلی غذاهای آسیایی بوده است سویا و غذاهای سویا به ویژه برای افرادی که از رژیم های گیاهی و وگان پیروی می کنند محبوب هستند این به دلیل محتوای پروتئین با کیفیت بالای آنها و توانایی آنها برای تبدیل به شیر و جایگزین های گوشت است.

شاید برای شما نیز این سوال پیش آماده باشد که سویا از چی درست میشه؟ با ما همراه باشید تا پاسخ سوال خود را بیابید.

سویا حاوی موادی شبیه هورمون به نام فیتواستروژن است که عملکرد هورمون استروژن را تقلید می کند و با اثرات مفیدی برای سلامتی مرتبط است خوردن غذاهای حاوی سویا ممکن است خطر ابتلا به مشکلات سلامتی مختلف از جمله بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی، بیماری عروق کرونر قلب (CHD)، برخی سرطان ها را کاهش دهد و سلامت استخوان ها را بهبود بخشد.

شواهد همچنین حاکی از آن است که مصرف سویا و غذاهای سویا برای زنان یائسه و یائسه مفید است و با کاهش و شدت گرگرفتگی مرتبط است.

سویا خوراکی

تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما شواهد تا کنون نشان می دهد که عاقلانه است که غذاهای کامل سویا (یا سویا) را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید برای راهنمایی بیشتر به پزشک یا متخصص تغذیه خود مراجعه کنید.

سویا یک پروتئین با کیفیت است این یکی از معدود غذاهای گیاهی شناخته شده است (دیگری دانه آمارانت و تا حدی کینوا) که حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری است، مانند آنهایی که در گوشت یافت می شود.

مشخصات غذایی دانه سویا عبارت است از:

فیبر بالا

پروتئین بالا

چربی اشباع کم

بدون کلسترول

بدون لاکتوز

منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است

منبع آنتی اکسیدان

سرشار از فیتواستروژن

محصولات سویا

غذاهای تهیه شده از سویا را می توان به غذاهای تخمیر نشده و تخمیری تقسیم کرد غذاهای تخمیر نشده عبارتند از توفو، شیر سویا، ادامام، آجیل و جوانه سویا، در حالی که محصولات تخمیر شده سویا شامل میسو، تمپه، ناتو و سس سویا هستند.

برخی از محصولات سویا منابع کلسیم و آهن هستند مانند توفو یا تمپه (ساخته شده با منعقد کننده کلسیم) و نوشیدنی های سویا غنی شده با کلسیم.