اگر می خواهید آشپز نمونه باشید از قابلمه استیل غفاری استفاده کنید

در میان قابلمه های سنتی، lavec، معمولی والتلینا وجود دارد، این دیگ با سنگ صابون ساخته شده و قطر آن بین 20 تا 30 سانتی متر متغیر است.

قابلمه استیل غفاری از لوازم و ظروف ضروری هر آشپزخانه است.

ماهیتابه نوعی قابلمه است، اما با لبه های کم و گرد و یک دسته بلند مشخص می شود، ماهی تابه معمولا دایره ای شکل دارد، اما نه تنها.

به ندرت می توان آن را مربع نیز یافت و می تواند از آهن، فولاد ضد زنگ، مس یا آلومینیوم ساخته شود،  در مورد تابه های نچسب به روکش نچسب تفلون یا روکش سرامیکی مجهز شده اند.

دارای سوراخی در دسته است که می توان از آن برای آویزان کردن تابه در آشپزخانه یا در حین پختن غذا برای استراحت موقت ملاقه استفاده کرد.

نام “پادلا” از کلمه لاتین “پاتلا” یا ظرف کوچک گرفته شده است که احتمالاً به شکل آن اشاره دارد.

در واقع، بر اساس یافته های به دست آمده، به نظر می رسد که تابه های مسی قبلاً در بین النهرین باستان و در یونان که به آنها «تگانون» می گفتند، استفاده می شده است و نمونه هایی نیز در کاوش های پمپئی ظاهر شده است.

ماهیتابه ای که ما می شناسیم، با شکل کلاسیک گرد یا مربع و دسته بلند، به قرن هفدهم بازمی گردد.

در این سال‌ها از آهن فرفورژه ساخته می‌شد و سپس در سال‌های بعد تابه‌ها را از فولاد ضد زنگ، آهن، آلومینیوم، مس و نقره نیز می‌ساختند.

امروزه آنها را می توان بیشتر از همه با یک سمت منحنی دید، به عنوان مثال برای املت استفاده می شود زیرا اجازه می دهد محتویات راحت تر جابجا شوند، یا با سمت راست، ایده آل برای سرخ کردن، زیرا در برابر پاشیدن پاشیده شدن محافظت می کنند.

ماهیتابه آلومینیومی بیضی شکل یکی از پرکاربردترین ها در کشور ماست، زیرا بسیار پرکاربرد است، در واقع هم برای پخت ریزوتو و هم برای گوشت استفاده می شود.