با بادمجان امروز در شیراز به راحتی موهای خود را رنگ نمایید

بادمجان امروز در شیراز در حالی که مطمئناً یکی از محبوب ترین سبزیجات نیست، دارای خواص تغذیه ای بسیار خوبی است. بادمجان دارای محتوای آب بالایی است و یک وعده (یک فنجان پخته شده) تنها 25 کالری دارد.

منبع خوبی از ویتامین C، پتاسیم، منیزیم و ویتامین های B است و در هر وعده حاوی 2.1 گرم فیبر است.

علاوه بر این، اعتقاد بر این است که بادمجان دارای اثر ادرارآور است (احتمالاً به دلیل محتوای بالای آب)، اثرات ضد باکتریایی و سایه بنفش آن خواص آنتی اکسیدانی دارد.

بادمجان

بادمجان که به نام بادمجان نیز شناخته می شود، بخشی از خانواده Nightshade است.

از دیگر اعضای این خانواده می توان به گوجه فرنگی، فلفل و گوجه فرنگی اشاره کرد. و آیا می دانستید که از نظر فنی بادمجان یک میوه است؟

فصل بادمجان معمولا از جولای تا اکتبر ادامه دارد. آنها در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارند و رنگ آنها می تواند از سفید تا بنفش تیره متغیر باشد. می توانید پوست آنها را بخورید یا پوست آنها را جدا کنید.

آنها در واقع کاملاً همه کاره هستند و می توان آنها را در پخت، برشته، سرخ شده، بخارپز، کبابی، سرخ کردنی، سرخ کردنی و حتی به عنوان دیپ یا چاشنی استفاده کرد.

مهم است که آنها را در جای خشک و خنک نگهداری کنید و درست قبل از استفاده آنها را برش دهید (مثل موز و سیب) در غیر این صورت گوشت آنها قهوه ای می شود.

همچنین پخت و پز در تابه آلومینیومی توصیه نمی شود زیرا می تواند باعث تغییر رنگ شود.

بنابراین، حالا بیایید به گفتگوی کوچک من و شوهرم که قبلاً اشاره کردم، برگردیم. بعد از صحبت های کوچکمان، تصمیم گرفتم یک غذای بادمجانی خوشمزه درست کنم که شوهرم نه تنها بخورد، بلکه او را به التماس بیشتر رها کند.

ماموریت انجام شد!! من دستوری برای بادمجان پیدا کردم که در آن از پیاز تازه، گوجه فرنگی و ریحان نیز استفاده شده است. من خودم چند اصلاح انجام دادم. از زمانی که این غذای بادمجان را درست کردم، دوباره درخواست کرد و حتی به من پیشنهاد کرد که این مقاله را بنویسم و دستور پخت آن را در روزنامه منتشر کنم. پس اینجاست.