با لواشک خانگی گوجه سبز به راحتی موزاییک های آشپزخانه تان را تمیز نمایید

فواید سلامتی مواد مغذی فراوان، از هضم غذا پشتیبانی می کند، به کاهش وزن کمک می کند.

چرم میوه همچنین به عنوان نوار میوه یا تخته میوه نیز شناخته می شود. چرم میوه از خمیر میوه بر روی ورقه های خشک ساخته می شود که دارای بافت لاستیکی و نرم با طعم شیرین است. از میوه هایی مانند زردآلو، انبه، چرم تمرهندی و موز تهیه می شود.

لواشک خانگی گوجه سبز جزو بهترین نوع لواشک ها می باشد.

لواشک

چرم ها را می توان از ترکیب میوه ها نیز درست کرد.

به عنوان میان وعده مصرف می شود و همچنین به عنوان یک ماده برای تهیه کیک، کلوچه و بستنی استفاده می شود. حفظ آن به رطوبت کم از 15 تا 25 درصد، قند زیاد و اسیدیته طبیعی میوه بستگی دارد.

چرم های میوه ای که به درستی خشک یا بسته بندی شده اند تا 9 ماه ماندگاری دارند.

برای تهیه چرم میوه ای باید میوه هایی با محتوای قند بالا انتخاب کرد.
بیشتر چرم های میوه از مخلوط کردن پوره میوه و همچنین افزودنی های دیگر مانند پکتین، شکر، شربت گلوکز، اسید، متابی سولفیت پتاسیم و رنگ و در شرایط خاصی آبگیری می شوند.

با داشتن فیبر و کربوهیدرات زیاد و همچنین مقدار کمی چربی، خوش طعم و جویدنی است.

به دلیل سبک بودن، به راحتی می توان آن را ذخیره و بسته بندی کرد. دارای مقادیر زیادی فیبر غذایی، مواد معدنی، کربوهیدرات، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است.

تاریخ

این یک کار چالش برانگیز است که بدانید چرم های میوه چه کسی و چه زمانی معرفی شدند. اعتقاد بر این است که مردم خاورمیانه دریافتند که میوه های تازه را می توان در صورت پخته، پوره و خشک کردن به مدت یک سال نگهداری کرد.

احتمالاً طعم قبلی مورد استفاده زردآلو بوده است.

در واقع کتاب‌های آشپزی باستانی از چرم‌های میوه به‌عنوان خاورمیانه یا ایرانی یاد می‌کردند.

این غذا در کتاب‌های آشپزی ارمنی باستق نامیده می‌شود و همچنین دستور العمل‌هایی برای تهیه آن در خانه ارائه می‌کند که در آن به روش‌های قدیمی تولید چرم‌های میوه پرداخته می‌شود. این فرآیند توضیح می‌دهد که میوه‌ها را می‌توان پس از پخت خشک کرد و به صورت پوره در ورقه‌های موسلین ریخت که بیرون آویزان می‌شوند تا در آفتاب خشک شوند.

سپس محصول را به شکل های دلخواه برش داده و در ظرف شیشه ای نگهداری می شود. همچنین برای خشک کردن مطمئن توصیه می شود از دستگاه های خشک کن یا فر استفاده کنید.