در2 دقیقه سس ورچستر کاله را تهیه کنید.

سس ورچستر یک سس قهوه‌ای نازک با طعمی پیچیده است که به بهترین وجه می‌توان آن را طعم‌دار، تند و تند توصیف کرد – که وقتی برچسب را می‌خوانید منطقی به نظر می‌رسد.

فرمولاسیون سس ورچستر کاله کاملا سری است و. هرکسی نمی تواند این سس را به خوبی درست کند.

اگرچه دستور العمل دقیق یک راز کاملا محافظت شده است، مواد شناخته شده آنچوی ملاس، سرکه مالت، پیاز، سیر، شکر، تمر هندی و ترکیبی بی نظیر از ادویه ها و طعم دهنده ها هستند.

نسخه آمریکایی با نسخه بریتانیایی متفاوت است و حاوی 3 برابر شکر و نمک است  بنابراین به دستور العمل ها و بطری خود توجه کنید و مطابق با آن استفاده کنید.

مانند نام آن، آغاز سس ورسسترشایر به درستی شرح داده شده است:

گفته می شود که سس اصلی (ساخته شده در ووسسترشر، انگلستان) تلاشی برای بازسازی طعم تند یک چاشنی خاص هندی است که یک نجیب زاده بریتانیایی در دوران استعمار به آن علاقه نشان داده بود.

با این حال، شیمیدان ها، لی و پرینز، که سس ماکت را درست کردند، آن را بسیار تند یافتند، آن را یک شکست تلقی کردند و آن را در انباری که فراموش شده بود ذخیره کردند.

سس

افسانه ها حاکی از آن است که دو سال بعد، آنها به طور تصادفی با بطری ها برخورد کردند و از طعم خوب آن لذت بردند – به لطف دو سال تخمیر، سس ورچستر ایجاد شد!

سس همه کاره ورچستر بسیاری از مواد اولیه اوامی مانند گوشت قرمز، قارچ، بادمجان، پنیر و گوجه فرنگی را تقویت می کند.

اگرچه این یک سس است، اما بهتر است در حین پخت و پز به مقدار کم از آن استفاده شود تا اینکه روی میز غذای شما ریخته شود – آن را به عنوان یک کنسانتره برای تقویت غذاها، سس ها  را در نظر بگیرید.

این به ایجاد یک پایه غنی و خوش طعم کمک می کند – اما با این حال، چند قطره روی یک استیک تمام شده بدترین کاری نیست که می توانید انجام دهید…