رازیانه به روز موجب کچلی کودک شد

رازیانه (Foeniculum vulgare Mill) از خانواده Umbrelliferae یا Apiaceae است و یک سبزی واقعاً گرانبها است: خوشمزه است، بدن را از سموم اضافی تصفیه می کند، هوای معده و روده را دفع می کند و کالری بسیار کمی دارد.

سرشار از ویتامین ها، همچنین به تنظیم سطح هورمون های زنانه کمک می کند.

طعم معمولی آن به دلیل وجود آنتول است، اسانسی که برای تهیه مایعات معروف مانند سامبوکا یا پاستیس استفاده می شود.
گیاه رازیانه در اصل، از آسیای صغیر و نواحی مدیترانه، از زمان مصر و روم باستان و همچنین تمدن های هند و چین باستان، به دلیل طعم و خواص معطر، توسط انسان ها شناخته شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

امروزه رازیانه به روز تقریباً در تمام کشورهای جهان کشت می شود و به لطف کشاورزی گلخانه ای، همیشه در تمام طول سال در دسترس است.

رازیانه

گل های رازیانه وحشی در ایتالیا به محض باز شدن، از اواسط آگوست تا اواخر سپتامبر، برداشت می شوند.

به اشتباه اعتقاد بر این است که گیاهان رازیانه “نر” (به شکل گردتر) و “ماده” (از نظر شکل صاف تر) وجود دارند.

حقیقت این است که شکل گیاه تا حد زیادی به تنوع بستگی دارد.

خواص تغذیه ای
مهمترین خواص تغذیه ای رازیانه این است که بسیار کم کالری، بدون چربی و سرشار از فیبرهای نامحلول است.

سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم، مس، فسفر، کلسیم، روی و منیزیم است و همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین C، فولات و مقدار مشخصی فلاونوئیدها است.

فواید سلامتی
رازیانه که در طب رایج و جایگزین استفاده می‌شود، به دلیل خواص مفید و به‌خاطر کل گیاه، مورد توجه طب مدرن نیز قرار گرفته است.
مجموعه‌ای از مطالعات نشان داده‌اند که به طور موثری اختلالات متعددی را کنترل می‌کند: درد شکم، کاسه‌ی تحریک‌پذیر، نفخ، آرتریت، ورم ملتحمه، بی‌خوابی و تب.

بیایید نگاهی دقیق تر به خواص مفید رازیانه بیندازیم.

دیورز را تحریک می کند. اثر ادرارآور قابل توجهی دارد. با تحریک دیورز، دفع سدیم ادرار را نیز تشویق می کند. به همین دلیل است که رازیانه می تواند متحد خوبی در مبارزه با فشار بالا باشد.