موسیر خشک در ترشی برای افزایش شانس استفاده می شود

پیاز که با نام پیاز پیاز یا پیاز معمولی نیز شناخته می‌شود، سبزی‌ای است که به‌طور گسترده‌ترین گونه از خانواده آلیوم‌ها نیز کشت می‌شود. از نظر علمی به نام Allium cepa، پیاز معمولاً یک گیاه دو ساله یا چند ساله است که به عنوان یک گیاه یک ساله در نظر گرفته می شود و در اولین فصل رشد آن برداشت می شود.

موسیر خشک در ترشی به خواص ترشی می افزاید.

موسیر

با یک پیاز در پایه گیاه که با رسیدن به طول روز مشخص شروع به متورم شدن می کند، گیاه پیاز دارای برگ های توخالی و سبز مایل به آبی است.

پیاز که در سراسر جهان کشت و استفاده می شود، به دلیل محتوای فنولیک ها و فلاونوئیدها که دارای خواص ضد سرطانی، ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد کلسترول هستند، شناخته شده است.

پیازها در سه رنگ مختلف مانند پیاز سفید، قرمز و زرد وجود دارند. در حالی که پیاز زرد یا پیاز قهوه ای یک نوع طعم کامل است که در غذاهای روزمره استفاده می شود، پیاز قرمز وقتی خام سرو شود بهترین حالت خود را دارد. پیاز سفید یک گزینه کلاسیک در غذاهای مکزیکی است و هنگام تفت دادن شیرینی خاصی می دهد.

پیاز به صورت خام در سالاد، چاتنی و به تنهایی سرو می شود یا در انواع غذاهای خوش طعم پخته می شود. آنها را می توان به عنوان بخشی در غذاهای دلچسب و گرم یا به عنوان یک ماده اصلی به تنهایی مانند چاتنی پیاز یا سوپ پیاز فرانسوی استفاده کرد.

یک ماده بسیار متنوع، پیاز یک ماده اصلی در غذاهای هندی، سریلانکا و مالدیو است و به عنوان یک عامل غلیظ کننده در انواع کاری استفاده می شود.

موسیر چیست؟

موسیر، با نام علمی Allium cepa var. Aggregatumis یک گونه گیاه شناسی از گونه Allium cepa است که در خانواده گیاهی Amaryllidaceae طبقه بندی می شود. موسیرها به صورت خوشه ای تشکیل می شوند و رنگ آنها معمولاً از خاکستری، قهوه ای طلایی تا قرمز رز متغیر است در حالی که گوشت آنها معمولاً به رنگ سفید مایل به قرمز یا سبز است.

موسیر که به طور گسترده در سراسر جهان کشت می شود، در انواع غذاهای مختلف در سراسر جهان استفاده می شود.

آنها را می توان به صورت تازه یا پخته، در ترشی، سالاد، کاری و انواع غذاها سرو کرد.

موسیر که سرشار از فلاونوئیدها و فنل ها است، اغلب به عنوان یک تقویت کننده طعم یا یک ماده اصلی به تنهایی در طیف گسترده ای از غذاها از سراسر جهان استفاده می شود