پوشک بچه سایز بزرگ معمولی

پوشک بچه سایز بزرگ معمولی در انتخاب سایز مناسب پوشک بچه در کنار توجه به بهترین مارک پوشک برای نوزاد موضوعی است که معمولا ذهن بسیاری از والدین جوان را درگیر می‌کند. استفاده از پوشک برای نوزادان و کودکانی که هنوز قادر نیستند دفع ادرار و مدفوع خود را کنترل کنند، امری واجب و ضروری است. همانطور که می‌دانید سایز‌بندی انواع پوشک‌ها با هم فرق دارد و معمولاً انتخاب پوشک بر اساس وزن و سایز کودک شما صورت می‌گیرد.

انتخاب سایز مناسب پوشک می‌تواند موجب شود تا کودک شما احساس راحتی بیشتری را تجربه کند و از طرفی با مدفوع و ادرار نوزاد، آلودگی به بیرون از پوشک نشت پیدا نکند. زمانی که از انواع پوشک سایز کوچک استفاده می‌کنید، نوزاد احساس ناراحتی می‌کند و حتی ممکن است پوست او دچار حساسیت ناشی از پوشک شود. سفت بودن پوشک بچه در ناحیه دور کمر و پاها موجب ایجاد بثورات پوستی، قرمزی و التهاب پوست نوزاد می‌شود.

از طرفی انتخاب پوشک سایز بزرگ پوشک نیز موجب می‌شود تا پوشک در بدن کودک شل باشد و بین پوشک و بدن فاصله ایجاد شود و این موضوع می‌توانند سبب بروز نشتی شود. بنابراین سعی کنید با در نظر گرفتن نکات مهم در تعیین سایز پوشک بچه و نوزاد یک پوشک مناسب برای او انتخاب کنید.

خیلی از افراد با صرف هزینه‌های بالا برای خرید پوشک بچه، با مشکلات ناشی از پوشک‌‌ برای کودکان دست و پنجه نرم می‌کنند. اولین مشکلی که معمولاً ممکن است بعد از استفاده از انواع پوشک بچه ایجاد شود آلرژی و قرمزی پوست نوزاد است.

گاهی اوقات موادی که در تولید انواع پوشک‌ها استفاده می‌شود با پوست کودکان واکنش نشان می‌دهد. رنگ، مواد شیمیایی و فیبرهای مصنوعی از جمله موادی هستند که ممکن است باعث ایجاد حساسیت کودک به پوشک شوند و آلرژی‌هایی را به دنبال داشته باشند.

لطیف و نرم بودن بافت پوشک یکی از موارد مهمی است که باید به آن دقت کنید. اما این آلرژی‌ها گاهی باعث قرمز شدن پوست می‌شوند. به علاوه اگر پوشکی که کودک در آن ادرار یا مدفوع کرده است، برای مدت طولانی عوض نشود، باعث ایجاد سوختگی و حساسیت می‌شود. برای جلوگیری از این عارضه، باید کودک را زود به زود عوض کنید.

پوشک بچه سایز بزرگ معمولی

پوشک بچه سایز بزرگ

پوشک بچه سایز بزرگ آموزش تعویض پوشک نوزاد به خصوص برای مادر و پدرهای جوانی که به تازگی بچه‌دار شده‌اند، اهمیت زیادی دارد. نحوه بستن پوشک و عوض کردن پوشک بچه می‌تواند در این دوران به یک چالش مهم تبدیل شود و یا موجب اذیت شدن نوزاد شود. در واقع برای خرید بهترین برند پوشک ایرانی یا بهترین پوشک خارجی تنها نباید به دنبال بهترین مارک پوشک یا حتی ارزانترین پوشک بچه باشید.

شما باید یاد بگیرید که چگونه و در چه زمانی پوشک بچه را تعویض کنید چه یک پوشک بچه ارزان ایرانی باشد و چه یک برند مشهور و گران قیمت پوشک بچه خارجی. بعد از انتخاب یک پوشک خوب برای نوزاد باید بدانید که زمان تعویض انواع پوشک نوزاد پسر با زمان تعویض پوشک نوزاد دختر چندان تفاوتی ندارد.

برای هر نوزاد در ماه‌های اول زندگی باید روزانه ۶ تا ۱۰ بار پوشک را تعویض کنید. بعد از چند ماه معمولاً تعویض پوشک نوزاد به ۴ تا ۶ بار در روز می‌رسد. این موضوع ادامه دارد تا زمانی که نوزاد در سن ۲ تا ۳ سالگی یاد بگیرد خودش به دستشویی برود و استفاده از پوشک را قطع کند.

حتی اگر بهترین برند پوشک بچه ایرانی یا خارجی را انتخاب کنید و آن را به موقع تعویض نکنید، ممکن است موجب بروز حساسیت در پوست نوزاد شود. به علاوه تعداد دفعات تعویض پوشک نوزاد معمولاً به مقدار حساسیت پوست نوزاد نیز وابسته است. نوزادانی که پوست حساس‌تری دارند، باید بلافاصله بعد از هر ادرار و مدفوع تمیز شوند و پوشک آن‌ها عوض شود. در غیر این صورت پوست نوزاد ملتهب و قرمز می‌شود.

در واقع آشنا بودن با زمان مناسب تعویض پوشک بچه به مادران و پدران جوان کمک می‌کند تا دائم نگران این موضوع نباشند و برای این کار زمان مناسبی را انتخاب کنند. از طرف دیگر توجه به زمان تعویض پوشک نوزاد موجب می‌شود تا پوست حساس نوزاد در معرض آلودگی‌ها قرار نگیرد. از همین رو عوض کردن انواع پوشک بچه برای سلامت فرزند دلبند شما نیز اهمیت زیادی دارد.

پوشک بچه معمولی

پوشک بچه معمولی چطور یک پوشک خوب برای نوزاد خریداری کنیم؟

بهترین پوشک بچه پوشکی است که علاوه بر قدرت جذب بالا و پس ندادن ادرار و مدفوع، با سلامت و پوست بدن کودک هم سازگار باشد و رطوبت پوست را حفظ کند.

عوارض استفاده از انواع پوشک بچه چیست؟ از مهم‌ترین عوارض انواع پوشک بچه می‌توان به قرمزی، سوختگی، حساسیت و التهاب پوستی اشاره کرد.

چه مارک و برندی پوشک بچه بخرم؟

بهتر است برای انتخاب مارک پوشک بچه ایرانی و خارجی حتماً از طریق فروشگاه‌های معتبر اقدام کنید و تنها به دنبال ارزانترین پوشک بچه یا بهترین مارک پوشک بچه نباشید. برای خرید پوشک مناسب‌تر برای نوزادتان بهتر است از قبل چند مدل بخرید و آنها را بعد از تولدش امتحان کنید تا بهترین و مناسب‌ترین پوشک را پیدا کنید.

ویژگی اصلی یک پوشک بچهٔ خوب، داشتن لایه‌هایی است که مدفوع و ادرار به لایه‌های زیری آن ببرد تا از پوست کودک دور شود و با بدن کودک تماس زیادی پیدا نکند تا قابلیت خشک نگه داشتن بهتر را داشته باشد. همچنین دارای انعطاف‌‌پذیری خوب و هماهنگی با شکل بدن نوزادتان باشد. همچنین با داشتن نوارهای جانبی کشی، کودک بتواند احساس راحتی داشته باشد و پاهایش را تکان بدهد. با کمی تحقیق و جست‌ و جو می‌توانید به زودی یک پوشک مناسب برای کودک خود پیدا کنید. بد نیست اگر به نکات زیر هنگام امتحان کردن و مقایسه پوشک‌های مختلف با هم توجه کنید:

روی لایه بیرونی پوشک سوراخ‌های ریزی باشد تا هوا از آنها رد و بدل شود.

نوارهای کشی برای حرکات پای کودک داشته باشد.

داخل پوشک نرم و پنبه‌ای باشد.

جنس بیرون آن پلاستیکی نباشد.

چسب‌های آن راحت کنده نشود.

حاوی لوسین و ضدحساسیت باشد.

بدون عطر و بو باشد.

روی ران بچه رد کش نیندازد.

محتویات داخلی آن جمع نشود و پنبه‌هایش از هم باز نشود.

از اطراف و پشت نم پس ندهد.

کریستال‌های رطوبت‌گیر آن از لایه‌های پوشک بیرون نیاید.

بین دو پای کودک بیشتر از چهار انگشت فاصله نیندازد.

پوشکی با اندازه مناسب، به تن کودک شکلی صاف دارد و تا کمر و نافش را می‌پوشاند.

چسب‌های پوشک باید به صورت قرینه روی قسمت رنگی جلوی آن چسبانده شود.

لازم است کش پوشک، اطراف ران کودک را به شکلی مناسب بپوشاند.

اگر پوشک خیلی کوچک یا بزرگ باشد، ممکن است نم پس بدهد.

در آخر نیز این نکته مهم را به یاد داشته باشید که جدا از نوع و جنس هر پوشکی که انتخاب می‌کنید، لازم است زمان‌هایی را در طول شبانه روز کودکتان را باز و بدون پوشک بگذارید تا ناحیۀ تناسلی و پای او در معرض هوا و نور قرار گیرد و احتمال ادرار سوختگی را به حداقل برسانید.