مطالعات نشان داده است که افرادی که حداقل یک بار در هفته کنسرو ماهی با جیوه بالا مصرف می کنند، سطح جیوه بالایی دارند و بیشتر در معرض خستگی هستند.
مردم باید مصرف کنسرو ماهی تن تهیه شده از آلباکور را به یک وعده 4 اونس (113 گرم) در هفته محدود کنند. این به این دلیل است که جیوه بالاتری دارد.
نکته مهم، تحقیقات نشان داده است که قرار گرفتن در معرض جیوه به ویژه برای سیستم عصبی کودک در حال رشد سمی است.
به همین دلیل، مراقبان باید کنسرو تن ماهی را که به نوزادان و کودکان خردسال میخورند محدود کنند.
طبق گفته سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، کودکان 2 تا 10 ساله می توانند دو تا سه بار در هفته تا 1 اونس (28 گرم) ماهی کم جیوه، از جمله ماهی تن سبک و کنسرو شده مصرف کنند سال اول زندگی را توصیه نمی کنند.
با این حال، برخی از تحقیقات نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض زودهنگام با کاهش خطر ابتلا به آسم و اگزما همراه است.
با این حال، در حال حاضر هیچ توصیه ای برای مصرف کنسرو ماهی تن در نوزادان وجود ندارد.
بنابراین، بهتر است از پزشک اطفال خود بپرسید که چه مقدار کنسرو ماهی تن را می توانید با خیال راحت به کودک خود معرفی کنید و در چه سنی.
FDA توصیه می کند که زنان باردار یا شیرده از مصرف ماهی های حاوی جیوه پرهیز کنند.
مصرف کنسرو ماهی کیلکا دودی آلباکور نباید بیش از 4 اونس (113 گرم) در هفته باشد.
با این حال، FDA می گوید برای زنان باردار و شیرده خوردن ماهی های کم جیوه، مانند کنسرو ماهی تن که از ماهی تن سبک یا اسکاپجک تهیه شده است، بی خطر است.
دو تا سه وعده 4 اونس (113 گرم) در هفته را توصیه می کند.
از آنجایی که ماهی تن بسیار محبوب است، نگرانی فزاینده ای در مورد صید بی رویه انواع خاصی وجود دارد.
ماهی تن چشم آبی اقیانوس آرام غربی و ماهی تن زرد باله اقیانوس هند ممکن است به ویژه در برابر صید بی رویه آسیب پذیر باشند.
صید بیش از حد یک نگرانی است زیرا بر اکوسیستم اقیانوس ها تأثیر می گذارد و می تواند عرضه غذا را برای جمعیت هایی که به این ماهی ها به عنوان منبع اصلی پروتئین خود وابسته هستند کاهش دهد.
شورای نظارت دریایی (MSC) یک سازمان غیرانتفاعی بین المللی است که گواهی مستقلی را برای محصولات غذایی دریایی که با شیوه های ماهیگیری پایدار برداشت می شوند، ارائه می دهد.
برای گزینه ای پایدارتر، به دنبال محصولات کنسرو ماهی کیلکا شنگر با گواهینامه MSC روی برچسب باشید.
- منابع:
- تبلیغات: